torsdag 22 juli 2010

Djur jag mött. Klicka på bilderna så växer de



 Kajsa från Grillby fick nog aldrig uppleva vuxenlivet eftersom hon
sommaren 2011 umgicks mera med människor än med andra kajor
11-09-05 Spindel med inspunnen fjäril




En varm sommardag 2011 hälsade denna enorma fäbroms på hos mig

Vårtbitaren klöste sig fast i min tumme och trivdes väldigt bra





Ett flitigt bi på en fågelfrösolros.

Hösthumla 100908
En vacker fotomodell i Enköpings trädgårdsmästarutbildnings utställningsträdgård i åparken



Tre gäster på en solros som har växt upp från ett av vinterns fågelfrön


Humlor på tistlarna hos Robinson. Tistlar är ogräs och humlor bränns, hävdar de naturblinda. Tistlar är vackra och humlor är mysiga är sanningen.










Älgar på nära håll fångade med en enkel kameraSvanesång

Jättespindelns storlek framgår av den övre bilden där den jagar en ordinär artfrände.

På promenad

Getingar och flugor vid lunchbordet på altanen


Mina husdjur. Bill är stor som en häst och går på anabola steroider. Bull har stannat i växten sedan han började knapra på små gula piller. Rådis går på lagrad västerbottenost.
En väldigt stor humla som blev mycket irriterad när jag klappade den på ryggen. Den lyfte ett ben och försökte mota bort mitt finger, men satt kvar och poserade.
Människoätande snigel
En dag på Kolmården när parken var stängd, skulle jag och parkchefen studera möjligheterna till foderutkörning med elfordon. Efter en stund hörde jag ett tungt klampade bakom mig och såg den här gigantiska kamelen komma i fullt trav mot mig. Jag antog att min sista stund var kommen, men kamelen ville bara gosa. Den var som en kattunge om än cirka femtusen gånger tyngre.
Den här igelkotten bor under mitt altangolv och är praktiskt taget tam
Gruppstart


Nödlandad drakflygare
Bon appetite
Hörru! Sluta skälla, jag försöker faktiskt fickparkera.
Den här göken och jag hade ett andligt samtal
Fjäril vingad syns på Haga, mellan dimmors frost och dun, sig sitt gröna skjul tillaga, och i blomman sin paulun.
Den här humlan var så stor och tung så att krokusen böjde sig. För mycket nektar hade berusat humlan så att den vältrade sig i pollen
Ska vi bada killar?
Stänk inte din busgök!
Soltorkning är skönt
Vad är det där?

Aha! Det är vår lunchleverans
Öööh, grabbar! Det är käk
Serveringspersonalen gör sitt bästa
Tack för maten!
Den här kajan var tydligen arg på något. Den gick runt omkring mig och stirrade som om jag hade gjort revirintrång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar